چمن مصنوعی ورزشی

فروش انواع چمن مصنوعی

چمن مصنوعی ورزشی

۳ بازديد

این قبیل چمن مصنوعی ورزشی فقط کاربرد ورزشی دارد و در ورزشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علت گل‌آلود نشدن زمین بازی هنگام بارش باران، دوام بالای چمن مصنوعی، میزان ساعات استفاده از چمن مصنوعی بیشتر خواهد شد، این به معنای افزایش تمرین و مسابقه روی زمین چمن مصنوعی ورزشی است. چمن مصنوعی ورزشی فقط مختص زمین فوتبال نیست و زمین‌های تنیس و گلف یا والیبال و ... را نیز شامل می‌شود.

مزایای استفاده از چمن مصنوعی ورزشی

دلایل بسیاری موجب جایگزین شدن چمن مصنوعی ورزشی جای چمن طبیعی وجد دارد. در زیر با مزایای استفاده از این محصول جهت زمین‌های ورزشی آشنا خواهید شد:

هزینه نگهداری پائین‌تر
جهت محافظت کردن از چمن‌های طبیعی، بایستی هر روز آن را آبیاری کنید. چمن‌های بلند را کوتاه کنید و علف‌های هرز اطراف آن‌را هرس کنید. در مدت زمان‌های معین نیز آن‌ها را کودپاشی کنید. در کل هزینه و زمان زیادی صرف محافظت از چمن طبیعی می‌شود و در نهایت بازدهی مورد نظر را ندارد. اما تنها کاری که باید برای چمن مصنوعی انجام داد، این است که هفته ای یکبار بعد از هر بازی با یک برس مخصوص چمن را تمیز کنید.

مقاومت در برابر ضربه بازیکنان

چمن طبیعی خیلی زود در مقابل گرما، باد، خورشید، باران و برف، ضربات بازیکنان آسیب می‌بیند و ترمیم آن بسیار زمان‌بر و وقت‌گیر است. اما چمن مصنوعی ورزشی در هر زمانی قابل استفاده است و دارای استحکام و مقاومت بالایی در برابر ضربات و تغییرات آب و هوایی دارد.

امنیت بالای زمین ورزشی

چمن مصنوعی مورد استفاده در زمین‌های ورزشی به نحوی زیرسازی و اجرا می‌شود که در صورت خیس شدن، لایه‌های زیرین آن بلافاصله عمل آبگیری را انجام می‌دهند. برای جلوگیری از صدمه خوردن ورزشکار به هنگام زمین خوردن از لایه‌های محافظتی مقاوم و انعطاف پذیر مناسبی بر روی بتن استفاده می‌شود.

چمن مصنوعی ورزشی2

کفش چمن مصنوعی ورزشی

از آن‌جایی که بسیاری از میدان‌های فوتبال پوشیده از چمن مصنوعی هستند، می‌توانید از کفش فوتبال روی این آن‌ها استفاده کنید. انواع مختلفی از کفش‌های فوتبالی وجود دارند که برای کمک به بهبود بازی شما ساخته شده است و آن‌ها به طور خاص برای کار با سطوح مختلف چمن مصنوعی تولید شده‌اند. این کفش‌ها استک‌دار هستد تا از لیز خوردن بازیکن جلوگیری شود.

زیرسازی زمین‌های ورزشی

همه زمین‌های ورزشی جهت نصب چمن مصنوعی ورزشی بایستی دارای زیر سخت و صاف باشند که معمولا برای این منظور از بتن استفاده می‌شود. زیرسازی برای زمین‌های خاکی پیچیده‌تر است و باید پستی بلندی زمین برطرف شده باشد، سطح زمین صاف بوده و غلتک کشی انجام می‌شود. بعلاوه آبپاشی زمین جهت نشست‌های احتمالی صورت می‌گیرد. دور تا دور زمین باید جدولی بتنی اجرا شود تا بتوان چمن مصنوعی را با چسب نصب کرد. زمین‌های دارای ابعاد استاندارد باید زیر سازی بتن انجام دهند.

چسب چمن مصنوعی

برای نصب چمن مصنوعی ورزشی فقط بایستی چسب از نوع دو جزیی استفاده شود. این چسب دارای دو جزء بوده و بایستس قبل از نصب حتما با هم ترکیب شوند و بلافاصله بعد ترکیب مورد استفاده قرار گیرد چرا که بعد از مدت زمان کوتاهی قابل استفاده نیست.

چسب چمن مصنوعی ورزشی

انواع چمن مصنوعی ورزشی

چمن‌های ورزشی علاوه بر فوتبال برای تنیس، والیبال و غیره نیز استفاده می‌شوند. برای فوتبال بزرگسالان به طور معمول از چمن‌هایی در ارتفاع 50 و یا 60 میل استفاده می‌شود و برای چمن‌های ورزشی کودکان چمن‌های با ارتفاع کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت چمن مصنوعی ورزشی

چمن‌هایی که برای گلف و یا تنیس به کار می رود، به دلیل این که ارتفاع پائین‌تری بسته به چمن مصنوعی فوتبال دارند، قیمت پائین‌تری هم دارند. همچنین چمن مصنوعی فوتبال به دلیل استفاده متریال بیشتر جهت نصب، قیمت بالاتری نیز دارند. اما جهت زمین‌های شخصی مینی‌فوتبال در منازل و یا ویلاها که استفاده زیادی برای فوتبال ندارند و برای استفاده فوتبال و دکوراتیو مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توان از چمن مصنوعی تزئینی با مقاومت خیلی بالا استفاده کرد و به این علت که در نصب آن از متریال کمتر استفاده می‌شود، قیمت کمتری هم دارند.

چمن مصنوعی ورزشی دست دوم

چمن مصنوعی فوتبال به موجب متراژ بالای زمین‌ و هزینه‌های بالا در نصب و قیمت بالای متریال نصب، نیازمند به سرمایه بالا است. در نتیجه به کار بردن چمن مصنوعی ورزشی دست دوم مقرون به صرفه‌تر است. اما بایستی در نظر گرفت که چمن مصنوعی دست دوم، عمر چندانی ندارد و دوام بالایی نیز ندارد.

خرید چمن مصنوعی ورزشی

جهت خرید کردن چمن مصنوعی ورزشی بعد از اندازه‌گیری متراژ مورد نیاز، چمن مصنوعی در تناسب کاربری مورد نظر را خریداری کرده و قبل از خرید بایستی از کیفیت و قیمت محصول و گارانتی آن اطمینان حاصل شود. همچنین از فروشگاه‌‌هایی مانند لیان چمن که همراه فروش چمن مصنوعی نصب را به صورت حرفه‌ای و تخصصی انجام می‌دهند، خریداری نمائید.

نتیجه گیری استفاده از چمن مصنوعی ورزشی

چمن مصنوعی ورزشی از همه جهت برای زمین ورزشی مناسب است. چراکه هم در مصرف آب و هم در چمن‌زنی بهینه است. دائم سالم و سبز است، اصلا قسمت برهنه در آن دیده نمی‌شود. از این چمن بیشتر برای مناطق که چمن طبیعی در آن رشد کمی دارد یا اینکه نگهداری از آن دشوار است، بسیار استفاده می‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.